lørdag 27. desember 2008

Våre regler


- Alle kan være med her:) Du blir med på de utfordringene du selv ønsker. Ikke noe man må melde seg på - eller binder seg til. Se kriteriene for hver utfordring.


- Du kan delta med LO - kort - MiniAlbum - pynte noe. Bare du følger oppgaveteksten - så er resten opp til deg:)

- Utfordringen er sangen/videoen som spilles øverst til høyre. Les oppgaveteksten for hver utfordring nøye. Noen ganger så er det ingen sang som spilles. Alt dette står i hver enkelt utfordring.

- Bruk sangen/teksten i utfordringen som inspirasjon for din LO/kort.
Tittelen på Loen/kortet skal være hentet fra teksten - enten tittelen, en strofe eller et ord:)
(igjen - på andre utfordringer enn våre Sanger - er det andre regler)

- Din LO/kort skal være laget spesielt for vår utfordring

- Innleveringsfrist blir nevnt i alle utfordringer

- Alle våre utfordringer har premier.

- Tekstene til utfordringene våre kan "oversettes" til egen dialekt, samisk, nynorsk eller bokmål avhengig av den formen av norsk språk du bruker når du scrapper.

- Norske tekster kan oversettes til ditt eget morsmål, eksempelvis svensk eller dansk. Men vi ønsker å være en norsk blogg - så tekster kan ikke gjøres om til engelsk. Men selvfølgelig - hvis engelsk er ditt morsmål - så kan du bruke det:)


- Nytt fra september 09: Siden vi har fått noen forespørsler om engelske titler, så har vi nå besluttet at det er lov til å bruke engelske titler på våre Bonus utfordringer, HelgeBonuser osv. Men Sangene våre skal fortsatt våre på norsk:)

- Legg ditt bidrag i bloggen din - og legg igjen en link i kommentarfeltet her hos oss.
Hvis du ikke har blogg - så kan du sende ditt bidrag på mail: stmnorge@gmail.com"

32 kommentarer:

Camilla sa...

dette gleder jeg meg til:) får bare sitte å vente på nyåret nå

Katrine sa...

Det blir spennende å se første oppgaven! Gleder meg!!

E sa...

Gleder meg

Lise sa...

Spennende! Den omgjøringen til bokmål, gjelder den andre veien også? Altså at man kan gjøre "bokmålsord" eller "nynorskord" om til dialekt?

Anette sa...

Venter i spenning på første oppgave ;) Blir også veldig spennende å se hvordan alle kreative sjeler løser oppgaven ;) Gleder meg veldig!!

mi@ sa...

Jeg venter også i spenning! :-)

Er det lov å gjøre om fra bokmål til engelsk da?

Vibeke sa...

Lise: Bokmål kan gjøres om til nynorsk/dialekt.

Mia: Vi vil gjerne være en norsk blogg:)

Takk for spørsmålene jenter - vi har nå føyd til dette i reglene våre:)

Karina sa...

For å være med på dette,må man bli invitert eller søke en plass?

Vibeke sa...

tinyangel: Her kan hvem som helst være med!!:) Bare man løser oppgaven - og leverer innen fristen:)
Vi starter opp i januar:)

Karina sa...

Flott,da gleder jeg meg veldig til januar!!

Kjerstin sa...

Høres spennende ut! :D Blir gøy å følge med videre!

Wenche sa...

Ja. Vi gleder oss vi også. Så fint at dere spør når dere lurer på noe.

mi@ sa...

Takk for svar!
Skal nok klare å lire noe norsk ut av meg også *hehe*

Gleder meg.... ikke lenge til nå :-)

Anonym sa...

Gleder meg kjempemye til utfordringen kommer! :)

GryA sa...

Gleder meg virkelig til å være med på dette! Få litt kreativ hjelp til å finne titler på lo`ene. Flottings!

Linda K. sa...

Må man skrive sin titel på dansk, det er næsten det samme som det norske, der skal blot fjernes et bogstav eller to? :) Tak

Vibeke sa...

Linda K:
Skriv tittelen din på dansk du:) Vi vil at man skal bruke sitt morsmål - og ikke skrive alt på engelsk. Så både dansk, norsk og svensk går helt supert.

Gleder meg til å se bidrag fra deg:)

Vibeke sa...

Linda K:
Skriv tittelen din på dansk du:) Vi vil at man skal bruke sitt morsmål - og ikke skrive alt på engelsk. Så både dansk, norsk og svensk går helt supert.

Gleder meg til å se bidrag fra deg:)

Karina sa...

hei,et lite spm bare:)Jeg skal være med på den første konkuransen,å lurte på om jeg
kan sensurere bildet mitt litt?bare ta bort ansikter tenkte jeg på.

Vibeke sa...

tinyangel: Selvfølgelig kan du det:) Gleder meg til å se bidraget ditt:)

Spionrumpa sa...

Hei. Jeg har sendt inn bidrag via mail, men nå har jeg blogg og bidraget mitt ligger der.

Mvh Katrine :)

Line sa...

Da har jeg laget meg blogg jeg også gitt :) Har sendt mitt bidrag til sang # 1 på mail også, men nå ligger det altså i bloggen min :)

Asil sa...

Kan man sende inn flere LOer til en utfordring eller er det kun én?
Jeg har visst laga en til.. :D

Ellen Karin sa...

Asil: Du er hjertelig velkommen til å sende inn flere bidrag. Bare glad til for at folk blir så inspirerte at de scrapper masse vi. ;)

Ellen Karin.

Caroline sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Scrappegal Sørlending sa...

Så man har lov til å både bruke noen få ord fra teksten, å likevel gjøre det om til sin helt egen setning som man ikke finner i sangen,eller???

Da jeg har registrert en vinner der jeg kun finner de to siste ordene i steningen i sangteksten??

Spør ikke for å være teit, men bare for å vite det selv til en annen gang :)

Vibeke sa...

Scrappegal sørlending:

Som det står her i reglene:

"Tittelen på Loen/kortet skal være hentet fra teksten - enten tittelen, en strofe eller et ord:)"

Men det er jo litt forskjell på hvilke ord man benytter seg av - om det er "Solskinnsdag" eller om du bruker kun "DU".

Håper det var svar på spørsmålet ditt:)

mona sa...

Bonus Rundinger

http://scrappemona.blogspot.com/2009/10/sweet-little-one.html

Første gang jeg gjør dette så håper det fungerer :)

hilsen Mona

kari sa...

Hei! Jeg har akkurat fått meg blogg og er ikke helt sikker på hvordan alt gjøres..., men jeg prøver. Si ifra hvis det ikke funker ;o)
Her er mitt bidrag til Jul i Svingen:
http://karisscrapperier.blogspot.com/

Guro sa...

Hei,
Har laget et kort som passer i 2 utfordringer, går det ann å delta 2 steder med samme kort?

På forhånd takk!

Takk foe ei super side også :-)

Cecilie sa...

Kan man levere inn flere bidrag per oppgave? :)

Ellen Karin sa...

Guro: Man kan ikke levere samme bidrag til flere utfordringer, så du må nok velge hvilke utfordring du vil levere kortet ditt til.

Cecilie: Man kan delta med så mange bidrag man vil, så bare scrapp i vei. :)

 

blogger templates | Make Money Online