lørdag 27. desember 2008

Våre regler


- Alle kan være med her:) Du blir med på de utfordringene du selv ønsker. Ikke noe man må melde seg på - eller binder seg til. Se kriteriene for hver utfordring.


- Du kan delta med LO - kort - MiniAlbum - pynte noe. Bare du følger oppgaveteksten - så er resten opp til deg:)

- Utfordringen er sangen/videoen som spilles øverst til høyre. Les oppgaveteksten for hver utfordring nøye. Noen ganger så er det ingen sang som spilles. Alt dette står i hver enkelt utfordring.

- Bruk sangen/teksten i utfordringen som inspirasjon for din LO/kort.
Tittelen på Loen/kortet skal være hentet fra teksten - enten tittelen, en strofe eller et ord:)
(igjen - på andre utfordringer enn våre Sanger - er det andre regler)

- Din LO/kort skal være laget spesielt for vår utfordring

- Innleveringsfrist blir nevnt i alle utfordringer

- Alle våre utfordringer har premier.

- Tekstene til utfordringene våre kan "oversettes" til egen dialekt, samisk, nynorsk eller bokmål avhengig av den formen av norsk språk du bruker når du scrapper.

- Norske tekster kan oversettes til ditt eget morsmål, eksempelvis svensk eller dansk. Men vi ønsker å være en norsk blogg - så tekster kan ikke gjøres om til engelsk. Men selvfølgelig - hvis engelsk er ditt morsmål - så kan du bruke det:)


- Nytt fra september 09: Siden vi har fått noen forespørsler om engelske titler, så har vi nå besluttet at det er lov til å bruke engelske titler på våre Bonus utfordringer, HelgeBonuser osv. Men Sangene våre skal fortsatt våre på norsk:)

- Legg ditt bidrag i bloggen din - og legg igjen en link i kommentarfeltet her hos oss.
Hvis du ikke har blogg - så kan du sende ditt bidrag på mail: stmnorge@gmail.com"

32 kommentarer:

Camilla's hjemmekos sa...

dette gleder jeg meg til:) får bare sitte å vente på nyåret nå

Katrine sa...

Det blir spennende å se første oppgaven! Gleder meg!!

Elisabeth sa...

Gleder meg

Lise sa...

Spennende! Den omgjøringen til bokmål, gjelder den andre veien også? Altså at man kan gjøre "bokmålsord" eller "nynorskord" om til dialekt?

Anette sa...

Venter i spenning på første oppgave ;) Blir også veldig spennende å se hvordan alle kreative sjeler løser oppgaven ;) Gleder meg veldig!!

Mia sa...

Jeg venter også i spenning! :-)

Er det lov å gjøre om fra bokmål til engelsk da?

Vibeke sa...

Lise: Bokmål kan gjøres om til nynorsk/dialekt.

Mia: Vi vil gjerne være en norsk blogg:)

Takk for spørsmålene jenter - vi har nå føyd til dette i reglene våre:)

tinyangel sa...

For å være med på dette,må man bli invitert eller søke en plass?

Vibeke sa...

tinyangel: Her kan hvem som helst være med!!:) Bare man løser oppgaven - og leverer innen fristen:)
Vi starter opp i januar:)

tinyangel sa...

Flott,da gleder jeg meg veldig til januar!!

Kjerstin sa...

Høres spennende ut! :D Blir gøy å følge med videre!

Wenche sa...

Ja. Vi gleder oss vi også. Så fint at dere spør når dere lurer på noe.

Mia sa...

Takk for svar!
Skal nok klare å lire noe norsk ut av meg også *hehe*

Gleder meg.... ikke lenge til nå :-)

Maria sa...

Gleder meg kjempemye til utfordringen kommer! :)

GryA sa...

Gleder meg virkelig til å være med på dette! Få litt kreativ hjelp til å finne titler på lo`ene. Flottings!

Linda K. sa...

Må man skrive sin titel på dansk, det er næsten det samme som det norske, der skal blot fjernes et bogstav eller to? :) Tak

Vibeke sa...

Linda K:
Skriv tittelen din på dansk du:) Vi vil at man skal bruke sitt morsmål - og ikke skrive alt på engelsk. Så både dansk, norsk og svensk går helt supert.

Gleder meg til å se bidrag fra deg:)

Vibeke sa...

Linda K:
Skriv tittelen din på dansk du:) Vi vil at man skal bruke sitt morsmål - og ikke skrive alt på engelsk. Så både dansk, norsk og svensk går helt supert.

Gleder meg til å se bidrag fra deg:)

tinyangel sa...

hei,et lite spm bare:)Jeg skal være med på den første konkuransen,å lurte på om jeg
kan sensurere bildet mitt litt?bare ta bort ansikter tenkte jeg på.

Vibeke sa...

tinyangel: Selvfølgelig kan du det:) Gleder meg til å se bidraget ditt:)

Spionrumpa sa...

Hei. Jeg har sendt inn bidrag via mail, men nå har jeg blogg og bidraget mitt ligger der.

Mvh Katrine :)

Line sa...

Da har jeg laget meg blogg jeg også gitt :) Har sendt mitt bidrag til sang # 1 på mail også, men nå ligger det altså i bloggen min :)

Asil sa...

Kan man sende inn flere LOer til en utfordring eller er det kun én?
Jeg har visst laga en til.. :D

Ellen Karin sa...

Asil: Du er hjertelig velkommen til å sende inn flere bidrag. Bare glad til for at folk blir så inspirerte at de scrapper masse vi. ;)

Ellen Karin.

CarolinesGlede sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Scrappegal Sørlending sa...

Så man har lov til å både bruke noen få ord fra teksten, å likevel gjøre det om til sin helt egen setning som man ikke finner i sangen,eller???

Da jeg har registrert en vinner der jeg kun finner de to siste ordene i steningen i sangteksten??

Spør ikke for å være teit, men bare for å vite det selv til en annen gang :)

Vibeke sa...

Scrappegal sørlending:

Som det står her i reglene:

"Tittelen på Loen/kortet skal være hentet fra teksten - enten tittelen, en strofe eller et ord:)"

Men det er jo litt forskjell på hvilke ord man benytter seg av - om det er "Solskinnsdag" eller om du bruker kun "DU".

Håper det var svar på spørsmålet ditt:)

mona sa...

Bonus Rundinger

http://scrappemona.blogspot.com/2009/10/sweet-little-one.html

Første gang jeg gjør dette så håper det fungerer :)

hilsen Mona

kari sa...

Hei! Jeg har akkurat fått meg blogg og er ikke helt sikker på hvordan alt gjøres..., men jeg prøver. Si ifra hvis det ikke funker ;o)
Her er mitt bidrag til Jul i Svingen:
http://karisscrapperier.blogspot.com/

Guro sa...

Hei,
Har laget et kort som passer i 2 utfordringer, går det ann å delta 2 steder med samme kort?

På forhånd takk!

Takk foe ei super side også :-)

Cecilie sa...

Kan man levere inn flere bidrag per oppgave? :)

Ellen Karin sa...

Guro: Man kan ikke levere samme bidrag til flere utfordringer, så du må nok velge hvilke utfordring du vil levere kortet ditt til.

Cecilie: Man kan delta med så mange bidrag man vil, så bare scrapp i vei. :)

 

blogger templates | Make Money Online